dinsdag 22 maart 2016



Mijn kleizoon vroeg mij wat het minst
leuke was, wat ik ooit had gedaan
Ik hoefde niet lang na te denken.
Ik ben ooit een keer onder "vrijwillige
dwang" mee geweest naar een Disney park
Ik snapte er niets van, achteraf hoorde ik
dat al die "zombies" die ik voor Disney
medewerkers had aangezien "bezoekers"
waren
Ik heb er wakker van gelegen, ik heb er
een trauma van overgehouden.
Mijn schaamte voor wat ik deed en liever
nooit meer aan wil denken loopt als een
litteken door mijn leven.

Mijn keizoon keek mij nadenkend aan...
En wat is het mooiste, leukste  wat je
ooit hebt gedaan?
Het mooiste en leukste moet nog komen,
antwoordde ik
Hij keek mij aan, en zei, maar jij bent toch
al oud (retorische vraag)
Oud ben je pas, antwoordde ik, als denkt dat
er geen moois en leuks meer zal komen, als
je denkt dat je alles al hebt gezien en
meegemaakt.

Hij keek mij weer nadenkend aan, keerde zich
om, keek zijn vader aan, en sprak de
onsterfelijke woorden " Ik wil nooit meer naar
een Disney park, ik wil net als opa oud worden.

Een traan ontsnapte aan mijn ogen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten