donderdag 17 maart 2016



Ik heb een vooroordeel wat betreft Nederlandse schrijvers
Terecht of niet, maar ik heb die vrijheid, een vrijheid die
niemand mij ontnemen kan.
Zo prefereer ik een zak friet van Manneken Pis aan het Damrak
in Amsterdam ver boven "Het diner" van Herman Koch, hoe
sympathiek ik Herman ook vind.
Met die zak overheerlijke friet loop ik genietend van het Damrak
tot bijna einde Kalverstraat.
"Het diner"van Herman gaf mij oprispingen die met de bladzijde
erger werden.
Ondanks alle lovende woorden over "Het diner" van Herman en de
zeer geslaagde verkoop van het boek, blijf ik er toch bij dat ik het
niet te vreten vind.
De friet van Manneken Pis, ik zit er een uur voor in de trein, terwijl
ik voor het "diner"van Herman nog geen stap buiten de deur zet.

PS, Trekt het je niet aan Herman, maar een goede kok zal je nooit worden




Geen opmerkingen:

Een reactie posten