maandag 15 juni 2015


Marieke

Sandra van Hout, zijn vaste werkster die hij al jaren tot tevredenheid had, belde hem op met
de mededeling dat ze op dokters advies niet langer schoonmaakwerkzaamheden mocht verrichten.
Ze had "vrouwen" klachten. wat dat ook betekenen mocht
Ze vond het erg jammer gezien de lange tijd dat ze met veel plezier voor hem gewerkt had.
Ze wist nog wel een vervangster voor haar, indien hij hier gebruik van wilde maken
Echt een keurige nette vrouw waar hij beslist geen problemen mee zou krijgen
Ze gaf hem het telefoonnummer van die"vervangster" voor het geval hij gebruik
wilde maken van haar diensten als schoonmaakster
Hij besloot om maar meteen te bellen, want allerlei advertenties doorzoeken en dan
nog niet weten wat je in huis haalt had hij ook geen zin in.
De telefoon werd opgenomen door iemand met een jonge vrouwenstem
Hij hield het kort en zakelijk en vertelde haar dat hij het telefoonnummer van zijn  "werkster"
had gekregen en vroeg haar of zij in staat was om enkele uren per dag, vijf dagen in de week zijn huis schoon te maken, en als zij tijd had meteen even langs kon komen

De "schoonmaakster" vond het geen enkel probleem en zou binnen 30 minuten
op het door hem opgegeven adres zijn.
25 minuten na het telefoon gesprek werd er gebeld.
Toen hij de deur opende zag hij een zeer aantrekkelijk goed geklede jonge vrouw
Hij stond haar wat verbaasd aan te kijken
Dag, ik heb u zojuist aan de telefoon gehad, mijn naam is Marieke ten Borg
Komt u binnen, komt u binnen, stamelde hij
Let u vooral niet op de rommel zei hij een beetje schaapachtig

Marieke keek eens in het rond, lachte en zei "maakt u zich maar niet druk
ik ben wel meer gewend dan dit".
Ze werden het snel eens over de werktijden en het uurloon.
Bij het door haar genoemde uurloon vroeg hij zich wel af of ze een
universitaire studie schoonmaken had gevolgd.
Toen hij vroeg wanneer ze kon beginnen zei ze "Morgen"
Hij was blij verrast en gaf haar in alle vertrouwen de huissleutel, zodat ze kon komen en gaan
naar het haar uitkwam.

Die nacht was hij toch wat verontrust, en vroeg zichzelf af of alles niet veel te snel was gegaan,
had hij niet eerst meer inlichtingen over die "Marieke"moeten inwinnen ?
Hij besloot op het vertrouwen van zijn "werkster" af te gaan die jaren lang zonder een enkel
probleem zijn huis had schoon gehouden.
Hij moest gewoon vertrouwen in die Marieke hebben dacht hij,en sliep in.

De andere morgen keek hij nog wat rond in het huis en dacht, ik ben benieuwd.
Tegen de tijd dat Marieke er moest zijn belde hij naar zijn huis.
Er werd niet opgenomen.
Meteen voelde hij de achterdocht weer opkomen.
Hij belde Sandra, Sandra die Marieke zou vanmorgen begonnen zijn jou te vervangen maar er wordt
niet opgenomen als ik naar huis belt.
Sorry meneer, maar dat deed ik ook niet in het begin, totdat u mij zei dat ik gewoon de telefoon kon beantwoorden.
Marieke weet dit niet en beschouw de telefoon als privé.
Weet u wat meneer, ik ga wel even bij haar langs, dan kan ik haar meteen vertellen hoe ik het altijd deed.
Dat zou erg fijn zijn Sandra.
Doe ik meneer, ik ga meteen!
Anderhalf uur later probeerde hij het weer.
Het huis van meneer van Willigen, met Marieke.
Dag Marieke, ik wilde even weten of alles goed gaat.
Jazeker meneer, ik ben wel blij dat Sandra even alles is komen uitleggen.
Goed zo. dan ga ik met een gerust hart weer aan mijn  werk, lachte hij
Dag meneer.


concept
to be continued





Geen opmerkingen:

Een reactie posten