zondag 28 juni 2015



Buren-liefde

De kat van de buren op nr. 207  is overleden.
Nu ben ik niet direct een katten fan maar met 
deze kat had ik toch wel wat.
Van alle tuinen in de straat had ze "mijn" 
tuin gekozen om te gaan liggen zonnen.
Zij had een voorkeur voor bepaalde bloemen
Als de bloemen in bloei stonden maakte zij daar
een mooi "rustbedje" van
Ja, ik heb wel eens diep gezucht maar kon het toch
niet over mijn hart verkrijgen haar te verjagen.
Ik heb de bloemen op die plaats weggehaald 
en daar stenen neergelegd.
De stenen namen de warmte op en bleven lang
warm, de kat was meer bij mij dan thuis 
De kat was al zeer oud maar ja dan nog
Ik heb de buren gecondoleerd en gezegd dat ik
de kat zeker zal missen.
Op verzoek van de buren is "onze" kat onder 
"mijn" stenen begraven
Het toeval wilt dat op dezelfde dag dat "onze" kat
overleed de buurman op nr. 203 die altijd stenen 
naar "onze" kat gooide en het arme beest schopte 
ook het heden met het eeuwige verwisselde
Hij was gelukkig nog vrij jong
De buurman laat een dolgelukkige vrouw en
een parkiet na

Geen opmerkingen:

Een reactie posten