zondag 11 mei 2014




Nieuws, mensen kunnen niet meer zonder.
Zonder nieuws verschrompelen ze als dorre stoppels op een verlaten akker.
Het word ze door Tv, radio en kranten door hun strot gedouwd.
Het wordt met een mitrailleur in hun oren geschoten
Voedsel voor de hongerige en onwetende. 
Nieuws wordt ingenomen als een onschadelijk maar noodzakelijk medicijn.
Nieuws is meestal iets wat al gebeurd is dus eigenlijk oud nieuws.
Als het nieuws nog gebeuren moet wordt het over een langere tijd uitgesmeerd.
Door steeds een klein stukje te voeren houdt men het publiek hongerig.

Ik heb geen tv, luister niet naar radio en lees geen kranten.
Geen belangstelling en zonde van mijn tijd.
Echter nieuws ontlopen is onmogelijk.
Ze komen je het brengen en schreeuwen het al van heinde ver.
Heb je het al gezien, gehoord of gelezen ?
Nee ik heb het niet.
Dom om dat te zeggen, weglopen kan niet meer.
Om de goede vrede te bewaren hoor je het aan.
De nieuwsbrenger maakt zichzelf steeds belangrijker en groeit in lengte.
De drie regels nieuws die hij of zij heeft gelezen of gehoord worden een verhaal van 10 minuten.
Aan het einde word je aangekeken met ogen zo van “ Niet te geloven man”
Nee inderdaad niet te geloven dat iemand zich zo laat manipuleren.
Met een beetje tegenspoed kom je nog zo'n nieuws idioot tegen die het verhaal weer totaal anders verteld.
Voor mij is het dan al weer oud nieuws wat weer in een nieuwe verpakking wordt aangeboden.
Het zijn de “krantenjongens” van voorheen die met een dik pak kranten onder hun arm het nieuws luidkeels aan de man proberen te brengen

Mensen hebben zichzelf al lang geleden verlaten en overgegeven aan diegene die er baat bij hebben.
Veel nieuws hongerige "patiënten" staan in de rij om zich in opoffering daarbij aan te sluiten.
Schokkend nieuws bestaat niet meer.
Er is geen verankering meer tussen het nieuws en de aanhorende, het loopt als water tussen hun vingers door
Mensen zijn al dermate afgestompt dat het nieuws hoe verschrikkelijk en schokkend binnen no time is vergeten omdat ander nieuw nieuws alweer hun aandacht heeft.

Als ik bij thuiskomst de deur achter mij dichttrek doe ik dat met een diepe zucht.
Puppets on a string, dancing in the air

p.s.

Dat ik ook geen micro wave heb en geen pannen met een “glad” laagje wat langzaam verdwijnt in je eten is geen nieuws en kan derhalve als niet geschreven en niet gelezen worden beschouwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten