zondag 14 september 2014

Voor hen die sneuvelen gaan

Vandaag is het exact 15 jaar geleden dat ik de computer waarop ik dit schrijf heb aangeschaft
de computer werkt nog steeds en verkeerd in goede staat.
dat hij niet zo snel is als de huidige "renpaarden" heeft als voordeel dat ik tijdens mijn werkzaamheden de tijd krijgt om na te denken waar ik mee bezig ben.
mijn mails worden met gebruik van een "tijdklok"verstuurd 24 uur nadat ik ze heb geschreven
een nachtje slapen brengt vaak een verandering van gedachten aan
ooit heb ik een mail te snel verstuurd :)

Mijn telefoon is in vergelijking met de computer nog erg jong
echter mijn Nokia werkt ook na 7 jaar trouwe dienst nog steeds voortreffelijk
ik heb al heel jong geleerd dat er op de "maatschappelijke afvalberg"schatten te vinden zijn
nonchalant aan de kant gezet door mensen die in tijd vooruit willen lopen
gewoon dingen aanschaffen die ze absoluut niet nodig hebben alleen maar om te tonen
dat ze in het bezit ervan zijn
met dit "bezit" ben je meteen lid van de losers club, een club die zich voorstaat aan een
gebrek van matigheid en een doelloos leven nastreeft.

Het doet mij verdriet om te horen dat er op de "maatschappelijke afvalberg " ook al mensen
te vinden zijn.
"slachtoffers" die niet meer konden voldoen aan het lidmaatschap van de losers club
in foetus houding liggen ze daar met in hun handen geklemd een product van "slechts"
twee jaar oud.

Het zal niet lang meer duren voordat er naast de afvalcontainers die we nu iedere week
plichtsgetrouw aan de weg zetten een speciale container bijkomt voor "slachtoffers"
die gevallen zijn in een strijd die zij nimmer konden winnen.
een strijd waarbij de winnaars al bekend waren
mijn gebed voor hen die zullen vallen door roekeloos gedrag zal bestaan uit een flinke
trap tegen hun container
ik denk niet dat ze er wakker van zullen worden














Geen opmerkingen:

Een reactie posten