zondag 7 september 2014

Goed gesponnen is half gewonnen

Op een Overheid en ICT beurs werd mij eens door een bedrijf gevraagd of ik
een demonstratie wilde geven omtrent de beveiliging van computers.
op een bureau stond een voor mij onbekende laptop die verbonden
was met een groot beeldscherm.
ik zat met de rug naar degene die naar het grote beeldscherm keken
zij zagen alleen het scherm van de laptop in het groot op hun scherm
ik startte de laptop op, en op het grote scherm verscheen de opstart van windows
luid gemompel achter mij werd hoorbaar toen ik windows opende
ik deed nog wat dingen om te laten zien dat ik gewoon gebruik kon
maken van de laptop zonder enig password
na de laptop te hebben afgesloten liep ik weg zonder vragen te beantwoorden.

Wat ik getoond had was dat mensen heel gemakkelijk te misleiden zijn
niemand nam de moeite om naast mij te gaan staan om te zien wat ik deed
de aanwezigen waren gebiologeerd door het zeer grote scherm waarop
alles zich zou afspelen.
dat ik gebruik maakte van een zeer kleine usb stick had waargenomen
kunnen worden door een oplettend iemand, echter alle ogen waren gericht
op het grote scherm

Details zijn in de huidige maatschappij ondergeschikt gemaakt
aan de grote schermen
het draait allemaal om de grote schermen waarmee de bedrijven kooplustigen
proberen te overtuigen tot een aankoop
details zijn nog maar bijzaak waar je niet mee kan lopen pronken
zakkenrollers zijn gek op grote schermen zonder er zelf naar te kijken
misleiding is a kind of Art die indien goed gesponnen kan leiden tot een
pracht van een web

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten