zondag 29 mei 2016



Hi, lang niet gezien.
Ik jou ook niet, was het antwoord.
Alles goed?
Met mij alles goed, met jou ook?
Ja hoor, alles goed met mij.
Mooi, maar jij bent ook niet zo jong meer
Och, het is wat je er van maakt, de
meeste mensen worden oud, ik krijg
alleen een hogere leeftijd, sprak ik wijs.
Het maakte weinig indruk op hem
Nou, als ik het mee mag maken, hoop
ik bij leven en welzijn volgend jaar 65
te worden, zou je niet zeggen of wel?
Ik keek hem aan, maar weigerde het
aangevraagde compliment te geven
Als ik het mee mag maken bij leven
en welzijn, man je bent al dood, zelfs je
schaduw heeft je al verlaten, dacht ik.
Ik zie je wel weer.
Ja, het gaat je goed.
Ik keek hem na en dacht, 65, het is je
gegund, ik hoop alleen wel dat je het nog
zelf mee mag maken
Mensen die zeggen ik hoop te worden
hebben het leven allang verlaten.
Je wordt, en je bent, en volgend jaar
is altijd een jaar later!
Ik hoop, is je lot overlaten aan "anderen"





Geen opmerkingen:

Een reactie posten