dinsdag 3 juni 2014

Reigers en Ooievaars 
Ik ben een echte trein reiziger.
Nadat iedereen om mij heen al menig auto had versleten besloot ik om ook maar zo'n ding aan te schaffen.
Echter ik bleef een treinreiziger.
Als we vroeger met de  trein naar Amsterdam gingen was het reigers en ooievaars tellen
Ik herinner mij dat er soms wel twintig werden geteld.
Ondanks dat ik het landschap waar we aan voorbij reden al velen malen heb gezien blijf ik ervan genieten.
Weilanden met koeien, hier en daar een boerderijtje in the middle of nowhere en nog steeds aanwezige windmolens.
Hoewel ik ze niet meer tel kijk ik nog altijd of er reigers en ooievaars zijn.
Grote stukken landschap waar we aan voorbij reizen zijn nog steeds zoals ze waren toen er nog wel werd geteld.
Treinen zijn tegenwoordig zeer comfortabel en geven je het gevoel van van luxe.
Heerlijk relax genietend van wat er aan je voorbij gaat.
Mijn treinreizen zullen altijd hetzelfde blijven en nimmer gaan vervelen.

Anders is het gestemd met de "reizigers" die binnen komen en zich vermoeid in een stoel laten vallen, met een zucht hun laptop uit hun tas halen en heftig op dat ding beginnen los te slaan.
Het is alsof ze alle stress en emoties van de afgelopen dag willen afreageren op dat schootding.
Anderen die met hun hoofd diep voorover gebogen met hun telefoon bezig zijn alsof hun leven ervan afhangt .
Sommigen doen ook nog even oordopjes in om naar wat dan ook te luisteren tijdens hun reiswerk.
Ze razen ongeïnteresseerd aan het landschap voorbij zonder zich bewust te zijn van de schoonheid rondom.
Zij hebben nooit geleerd om reigers en ooievaars te tellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten