zaterdag 14 juni 2014

                                                                   SKV E4


Nederlanders zijn wereld kampioen negatief denken en afzeiken
Als ze maar iets kunnen onderuithalen  zullen ze dit zeker niet nalaten.

Een voorbeeld:
Vorige week hadden de spelers van SKV E4 waarin ook mijn kleinzoon speelt een toernooi bij DTS in Ede
Het was echt bloedheet die dag.
Tijdens het voetballen van de Boys lagen de ouders als garnalen te sudderen in het gras langs de lijn.
De mannen van E4 gaven alles wat ze konden en speelden geweldig, ze gingen er helemaal voor.
De eerste wedstrijd werd gewonnen met 7 tegen 0
De tweede wedstrijd werd gewonnen met 6 tegen 0
Meteen na de tweede wedstrijd moesten ze in die hitte de derde wedstrijd spelen.
Amper tijd om uit te rusten maar ze gingen er weer als echte toernooivechters tegen aan.
De ouders en anderen lagen nog steeds in het gras te zonnen
De derde en laatste wedstrijd werd gewonnen met 5 tegen 0
Volledige inzet in alle drie de wedstrijden, prachtig!

SKV E4 werd eerste in de poule en kreeg een mooie beker
Dik verdient en van harte gegund!
Prachtige die rood aangelopen "koppen" waar het zweet vanaf droop
Tijdens de uitreiking van de prijzen werden de "Jongens uit Wageningen" nog even speciaal genoemd en geprezen door iemand van DTS.
De mannen waren  moe maar dolgelukkig en trots met de overwinningen en natuurlijk de "beker"

En ja hoor het negatieve commentaar kon beginnen.
Die anderen waren slecht, echt slecht dus ze konden gemakkelijk winnen.
Alsof de Jongens van E4 gewoon een makkie hadden gehad.
Die "anderen" hadden ook alles gegeven wat ze konden, ook zij deden hun uiterste best.
Bloed heet, nat van het zweet maar ook zij gingen er voor!
SKV E4 was gewoon in vorm die dag en speelden de sterren van de hemel.

Pisnijdig word ik dan als die prachtig inzet met drie overwinningen maar weer eens op z'n Nederlands naar beneden word gehaald.
Gewoon de prestaties van "de Jongens uit Wageningen" afzeiken.
En dan ook nog even de tegenpartij afzeiken dat ze niet goed waren.
Moet je toch wel "lef"hebben omdat te doen.

Ik hoor dit soort uitspraken al enkele jaren maar het doet mij steeds pijn als ik dit soort stompzinnige opmerkingen moet aanhoren.
Als de tegenpartij een pracht van een doelpunt maakt klap ik ook voor hen maar dat wordt mij nog wel eens kwalijk genomen.
Ik trek mij daar niets van aan maar klap de volgende keer gewoon wat harder.

Jongen van negen tot tien jaar even in de zeik zetten daar zijn Nederlanders kampioen in.
Positief over iets of iemand denken hebben ze moeite mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten