dinsdag 20 maart 2018


Henkie

Krijg opeens een opdonder tegen mijn schouder, ha die Dick
Hoe gaat het me jou, ouwe rukker?
Goed, goed, ik heb niet te klagen, hoe gaat het met jou? alsof
mij dat interesseerde .
Ik voel me goed Dick, ik voel mij prima, Henk lacht.
We worden allemaal wat ouder Dick, maar voorlopig gaan we
gewoon door met wat we altijd al deden.
Henk er kijk iemand naar jou.
Shit dat is die oplichter die mij een nephorloge heeft aangesmeerd
Dick een goede raad, doe nooit zaken met “buitenlanders”
Allemaal oplichters!
Dat stuk ongeluk kwam bij mij voor een fiets, je weet Dick dat ik wat
bij rommelt in het een en ander.
Meneer had geen cent te vermaken maar wel een duur horloge dragen.
Fietsje wat hij graag wilde had ik net een dag in huis, duur karretje.
Hij zegt, ik heb nu geen geld maar eind vaan de week wel, ik geef je mijn dure horloge als onderpand dan weet je zeker dat ik kom betalen.
Klokje zag er goed uit Dick, dacht waarom ook niet, hoopte natuurlijk
dat hij eind van de week nog geen geld had want dan was het klokje
voor Henkie.
Wat denk je Dick?
Klokje was nep?
Shit Dick , kut man, inderdaad dat kutklokje was nepper dan nep.
Henk je had toch naar de politie kunnen gaan, aangifte van oplichting?
Inderdaad maar ik heb het niet zo op die politie staan, het probleem
was ook dat ik dat karretje een beetje goedkoop had “ingekocht”
Ik snapte Henk volledig.
Ik heb het er niet bij laten zitten Dick, als je Henkie wilt belazeren moet je
Van goeden huizen komen.
Ik luister Henk.
Wel voor een paar zakjes wiet is de fiets opgehaald, als de donder weer
doorverkocht.
Henk zag mij naar het horloge kijken.
Dit “originele” klokje Dick gaat er voor een mooi bedrag uit.
Henk je bent een schurk
Dick dat zie je verkeerd, ik doe op een eerlijke manier zaken, maar ze moeten
Henkie niet proberen te flessen.
Henk kijkt op zijn klokje, Dick ik moet er vandoor, krijg vanmiddag nog handel
Binnen, als jij een keer een leuk fietsje zoek, Henkie bellen.
Het gaat je goed ouwe rukker.
Met een fikse hengst op mijn schouder neemt Henk afscheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten