woensdag 3 januari 2018


Lach of ik schiet 

Moppen vertellen, de een kan het, de andere niet.
Moppen vertellen is o.a. gebruik maken van de juiste
timing, mimiek en stembeheersing.
Tussen een en dezelfde mop aanhoren, van twee personen
is een wereld van verschil.
Na vannacht eens op internet te hebben gekeken was het
voor mij snel duidelijk dat 98% kinderlijk, flauw en niet
te lezen of aan te horen zijn.

Twee moppen, totaal verschillend van elkaar geven een
beetje een indruk van wat je kunt tegenkomen.

Julia; Ik ben vannacht zo geschrokken, ik hoorde opeens
een geluid, stond stilletjes op en zag nog juist twee benen
onder mijn bed verdwijnen.
Marie; Was het een inbreker?
Julia; Nee het was mijn man hij had het geluid ook gehoord.

Leuk, voor een glimlach maar om daar nu luid om te lachen.
Zit ook weinig verbeeldingsgeest in.

Roodkapje loopt in het bos en zie de grote boze wolf in een
struik zitten.
Roodkapje loopt op de wolf toe, kijkt hem aan, en zegt verbaast,
Meneer de wolf wat hebt u toch kleine oogjes.
Zegt de wolf, "Rot op blaag, ik zit te schijten.

Deze "mop" is meer directer, geeft meer beeldvorming


Geen opmerkingen:

Een reactie posten