maandag 11 augustus 2014


In godsnaam

Opeens werd ik geconfronteerd met iemand die op straat lag
Ik herkende het type meteen.
Zwarte kousen kerk.
Vrijdenkend als ik ben is iedereen voor mij gelijk
Ik voel  het als een plicht om indien mogelijk te helpen waar mogelijk is
De man kijkt naar mij en roep vertwijfelt, "meneer bel een ambulance"
Ik kijk naar hem en zeg "Meneer ik kan mij niet mengen tussen u en uw god"
Meneer alsjeblief, ik heb pijn, ik ga dood
Ja meneer U gaat inderdaad dood maar dat doen we toch allemaal ?
Meneer in godsnaam bel een ambulance!
Meneer hoe graag ik u ook wil helpen in kan niet in andermans naam
een ambulance gaan bellen.
Misschien kan u mij een telefoonnummer van uw god geven zodat
 ik hem om toestemming kan vragen om uit zijn naam voor u een
ambulance te bellen ?
Meneer alsjeblief, ik wil niet dood gaan, ik moet voor mijn vrouw en kinderen zorgen.
Sorry meneer maar nu verloochend u uw geloof in uw god
Na uw dood zal uw god zich zeker over uw vrouw en kinderen ontfermen
Over uw vrouw zeker.
Meneer ik geef u 50 euro als u een ambulance voor mij belt
50 euro ?, Meneer wie denkt u wel wie en wat ik ben ?
Meneer vraagt wat u wilt maar bel verdomme een ambulance
want ik ga kapot van de pijn.
Meneer ik ga mij aanpassen aan uw woordgebruik
Ik wil een deal met u maken.
U roept nog eenmaal uw god aan en tegelijkertijd bel ik een ambulance
Is de ambulance er eerde dan uw god betaald u mij 100 euro ?
Ok, ok zei de man,  maar bel nu alsjeblief die ambulance
De ambulance was er in 5 minuten.
Ik heb nog een uur gewacht maar niemand gezien.
Ik had verdomme beter moeten weten en meer moeten vragen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten