vrijdag 6 januari 2017



Dick, heb je Joop gezien met dat nieuwe "wijf"
Joop, nieuw "wijf", welke Joop bedoel Wim?
Ach, je weet wel, die van de slager.
Okay, Joop kwam tot mij door.
Joop is toch al jaren alleen, en opeens heeft hij een pracht van een mooi wijf
Nou, wat zou dat, het is Joop van harte gegund Wim.
Dick je moet haar zien, met alleen maar naar haar te kijken kom je al klaar.
Henk begint uitgebreid een aan mij onbekende vrouw te beschrijven.
Tijdens het beschrijven van dat wonder wat Joop aan de haak schijnt te hebben
geslagen, begint Henk rood aan te lopen, zweet parels staan op zijn voorhoofd.
Ik draai mijn hoofd om als Wim zonder het zich bewust te zijn met een hand
aan zijn kruis begint te krabben.
Opeens wordt Wim lijkwit, kijk mij aan alsof ik zojuist van mars geland ben.
Dick daar komt hij aan.
Zo aan Wim te zien zal hij niet Sinterklaas hebben bedoeld, dus ik draai mij in de
richting waarin Wim doodsbleek staat te staren.
Ik zie Joop met inderdaad een prachtige vrouw.
Zie je het Dick, hoor ik Wim stamelend zeggen.
Ja, ik zie haar, ik zie Joop en zijn dochter.
Wim kijkt mij aan, zijn dochter?
Dick je wilt mij toch niet vertellen dat Joop wat met zijn dochter heeft?

Ik ben fel tegen de doodstraf, maar voor Wim maak ik een uitzondering 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten