donderdag 12 november 2015



Kleur bekennen

Zal ik wat voor je inschenken schat?
Ja graag, maar niet te veel hoor...
Hij schonk een dry sherry voor haar in, en voor zichzelf een whiskey malt.
Met een tevreden gevoel ging hij in de stoel tegenover haar zitten.
Ze waren nu ruim 15 jaar getrouwd, en ze waren nog steeds intens gelukkig met elkaar.
En hoe was je dag op kantoor?
Och gewoon net als andere dagen, alhoewel er vanmiddag wel een klein incident was.
Een incident, op kantoor?
Ja, eigenlijk was het nog best vervelend ook.
Twee van onze medewerkers werden in een innige omstrengeling betrapt op het toilet.
Al met al was het een gĂȘnante vertoning.
Beide getrouwd, en dan dit soort dingen doen.
Je hebt ze natuurlijk meteen ontslagen?
Nee, ik heb een goed gesprek met hen gehad.
Het zijn beide zeer goede krachten, en werken al lang bij het bedrijf.
Nou ja zeg, maar die smerigheid kan je toch niet tolereren.
Ik vind dat je in dit soort zaken veel te zwak optreedt.
Beide getrouwd, en dan maar even vreemd gaan op je werk.
Walgelijk ik heb er geen woorden voor.
Ja eigenlijk heb je wel gelijk en ik zal dit zeker geen tweede keer tolereren.
Hij stond op en liep naar het raam.
Aan de overkant zijn ze nog steeds druk met het schilderwerk ...ik zie hem boven met een slaapkamerraam bezig.

Oh dat kan wel antwoordde zij...ik heb geen contact met die mensen.
Och hij is wel een geschikte vent ...vorige week heeft hij mij het gehele huis laten zien, en we hebben samen nog wat gedronken ook.
Daar heb je mij niets van verteld...
Sorry schat dan is mij dat even ontschoten..het was die dag dat jij met je zuster was winkelen.
Ik kreeg trouwens het idee dat het tussen hem en haar niet zo goed ging.
Hoezo heeft hij je dat verteld ?
Nou niet met zoveel woorden, maar hij vertelde mij dat hij zijn slaapkamer in een speciale kleur groen wilde schilderen.
Die kleur groen zou zeer rustgevend zijn...als proef had hij een klein stukje gedaan en ik moet zeggen, het zag er wel apart uit
Toen hij mij de andere kamers liet zien, zag ik dat er een kamer in een soort rose geschilderd was.
En aangezien ze geen kinderen hebben, ben ik er vanuit gegaan dat het haar slaapkamer moest zijn.
Ja ik vond hem echt een joviale vent.
Ik weet het niet antwoordde zij ...ik spreek die mensen niet, en als zij problemen hebben zijn dat de onze niet.
Je hebt volkomen gelijk schat..wij hebben het fijn samen, en ik zou niet graag willen dat anderen dit verstoren.
Vreemd gaan op kantoor...jonge stellen die apart slapen..ik weet het allemaal niet meer antwoordde zij.
Hoe was jou dag schat ?
Ach ik voelde mij vandaag niet zo erg lekker ...ik ben de deur niet uit geweest
Ik heb op de bank wat zitten lezen.
Ze stond op en zei...Zal ik wat lekkers voor je maken ?
Ja zei hij ..ik heb best ergens trek in...
Toen zij opstond en naar de keuken liep, keek hij haar verliefd achterna.. Hij hield zielsveel van haar en hij wist dat dit ook wederkerig was.
Ze wisten beiden wat ze aan elkaar hadden.
Opeens verstarde zijn blik en bleef hangen op een vlek groene verf achter op haar jurk ter hoogte van haar billen.
Die kleur groen...?
Met een verbijsterende uitdrukking in zijn ogen bleef hij voor zich uit zitten staren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten