donderdag 2 april 2015


The "lady" said

Was laatst in een conversatie met een “dame”
Zij praatte ik luisterde.
De “dame” in kwestie was flink aan het afgeven
op het mannelijke geslacht.
Mannen zei ze, “Allemaal hetzelfde, niet een uitgezonderd!
Ik bleef onverstoord naar haar luisteren.

Ze komen bij je op bezoek, praten gezellig wat
kopje thee of koffie, glaasje wijn en dan denken die
viespeuken meteen dat je met hen naar bed gaat.

Ik walg ervan, zei ze.
Ik dacht eerst dat ze de thee of koffie bedoelde
maar aan haar gezicht te zien was het “bedtijd”

Kijk me maar niet zo stom aan zei ze want jij bent
geen haar beter.
Ik voelde me aangesproken en zwaar beledigd.
Of denk jij dat jij beter bent dan die “geile bokken?” 
Jazeker denk ik dat, zei ik boos, ik ben echt wel
anders dan die randfiguren die jij bedoelt.

Wel zei ze,”waarom denk jij dat je anders bent” ?
Heel eenvoudig antwoordde ik,
Dat gezellig praten en dat kopje thee of koffie,
en het glaasje wijn sla ik altijd over.

Ze stond op, keek mij aan en zei terwijl ze met
haar hoofd een richting aanwees, "Ik woon
hier om de hoek"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten