woensdag 5 februari 2020


Dag-boek

Laatst was er iemand bij mij die vroeg om een boek wat ik in mijn bezit had aan haar te verkopen

Ik vroeg 5 euro voor het boek waar ik zelf 42,50 voor had betaald

De vrouw bekeek het boek en zei; 5 euro vind ik wel wat veel gezien de omslag laat zien dat het veel gebruikt is

Ik pakte het boek van haar en scheurde de omslag eraf

De vrouw zei; wat doet u nu, ben u gek geworden?

Ik zei, mevrouw ik heb het boek niet gekocht voor de omslag, ik heb het gekocht voor de wonderschone woorden die er in staan

De vrouw zei dat ze het boek niet meer wilde hebben, en stond op om weg te gaan.

Ik zei, mevrouw u maakt mij bedroeft want ik constateer dat u zoals velen slechts leeft voor de buitenkant en het schonen van de binnenkant niet herkent

Het leven versieren met pracht en praal om je heen, om te showen als een pauw, is gelijk aan een boekenkast gevuld met boeken in leer gebonden en met  goud bedrukt waarvan er nooit een zal worden gelezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten