zondag 2 december 2018


Gij die zondigt zal genieten...

Ik had de leeftijd waarin je zo'n beetje begon te begrijpen
waardoor het geluid uit de bedstede werd veroorzaakt.
Vieze boekjes waren er nog niet maar vies denken schoot
al aardig op.
Iemand uit de klas die s'zondags trouw met de familie
mee slofte naar de kerk, had een plaatje van bijna helemaal
naakte mensen.
Slechts enkele bladeren die ook nog zeer slecht waren
aangebracht zouden iets moeten verbergen.
Wat de bladeren moesten verbergen was al snel opgelost.
Het was de kerkganger die uitlegde wat er achter die bladeren
zou moeten schuilen.
Bij de vrouw waren de bladeren wel verrekt slecht aan gebracht.
Het onderste blad hing dermate laag dat haar buik hartstikke
bloot te zien was.
Degene die wel eens door de bedstede deurtjes had gegluurd
gaf met een verhit gezicht uitleg van hetgeen hij had gezien
Een buik, ja wat moet je daar aan zien, maar toch zag ik wat.
De kerkganger  had wel eens geprobeerd om ons aan te sluiten
bij de club van hem, met de belofte dat wij ook zulke plaatjes
zouden krijgen, plaatjes die nu met zweet op het voorhoofd
bekeken werden.
Of het toen bij een van ons tot een erectie is gekomen of een
verwaterde zaadlozing  weet ik niet, maar het zou maar zo kunnen.
Ik zag bij de vrouw iets wat mij aan het denken zette, iets waar
ik tot op heden geen goede uitleg of verklaring voor heb kunnen
vinden.l
De vrouw die de kerkganger voorstelde als Eva had een navel!
Gaat daar maar eens over nadenken...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten