zondag 30 december 2018


Vluchten kan niet meer...

 Hi Ap, alles goed?
Wat is goed Dick, kan jij het mij vertellen?
Ik kijk Ap aan en voor dat ik iets doms kan zeggen vervolgt Ab
Dick je kent het gezegde wel, waar een wil is is een weg.
Laat ik je zeggen Dick dat ik in mijn afgelopen leven mijzelf verrot
heb gezocht naar die weg.
Nooit iets gevonden of wat er zelfs maar op leek
Zelfs geen klote zandpaadje!
Ze kunnen me de pot op met al die zogenaamde gezegdes.
Wat voor een soort weg had je in gedachten Ap?
Wat voor een soort weg ? Ab begint hard te lachten, Dick er zijn
geen wegen meer waar je een keuze uit kan maken.
Snelwegen Dick, waar je ook kijk of loopt, je ziet alleen snelwegen.
Mensen worden opgejaagd, ze rennen voor hun leven zonder dat ze
zelfs maar beseffen waar ze mee bezig zijn, zonder te beseffen dat
die snelwegen zijn aangelegd om het gepeupel in toom te houden
Was het vroeger beter  Ap?
Beter, wat is beter Dick, er waren tenminste nog vluchtheuvels waar
je je vege lijf op kon redden, die vluchtheuvels zijn verdwenen Dick
Rennen voor je leven, tijd voor het zoeken naar die zogenaamde
juiste weg is gewoon bedrog Dick.
Die zogenaamde overheid heeft het grootkapitaal de kans gegeven
om al die vluchtheuvels op te kopen, of nog erger, om ze stiekem
te laten verdwijnen.
Je hebt het zoeken opgegeven Ap?
Ab kijkt mij wat verdwaast aan, opgegeven Dick, welnee opgeven is
wel het laatste wat ik zal doen.
Ik kijk Ab aan, hoe bedoel je?
Ik maak gebruik van tunnels Dick, ik blijft uit het zicht, alleen door uit
het zicht te blijven van al die opkopers en zwendelaars kan ik mijn weg
bewandelen.
Ap kijkt om zich heen en zegt, Dick zullen daar op die "vluchtheuvel?
samen wat gaan drinken.
Ik stemde maar toe, door Ap was ik even de weg kwijt geraakt.

Fouten worden niet hersteld





Geen opmerkingen:

Een reactie posten