donderdag 29 oktober 2015


Positief denken

Ik denk dat iedereen wel eens een diepe zucht slaat als
hij of zij uit bed stapt, en bij toeval in een spiegel kijkt.
Bepaalde dingen in het leven zijn gewoonweg niet
tegen te houden, laat staan te veranderen.
Maar desalniettemin kan je door positief denken veel
zaken ten goede voor jezelf keren.
Als ik half uitgeslapen en nog niet geheel behorende
tot de 'levende" mensheid in het spiegel kijk, denk ik,
"Gelukkig zie ik er nog niet zo uit als mijn buurman die
drie straten verderop woont".
Hij kan dan wel twintig jaar jonger zijn, maar allemachtig
wat een afgeleefde kop heeft die vent.
Snap niet dat hij denkt nog heel wat te zijn ook.
Welke vrouw wil er nu naast zo'n figuur wakker worden.
Het geeft mij weer de nodige moed om de dag al huppelend
binnen te treden.
Die vriendin van die verschrikkelijke Iwan kan ik ook niet
uitstaan.
Alles aan dat mens is negatief, ze is vet, lelijk,en ze ruikt
dermate dat een gesprek met haar het beste per megafoon
gedaan kan worden.
En toch haal ik ook daar weer mijn positiviteit uit.
Dankzij haar ben ik gestopt met het eten van varkensvlees.
Eigenlijk zou ik de buren van drie straten verderop moeten
omarmen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten