maandag 12 januari 2015



 " Vrienden"

Je hebt ze maar je bent ze ook zo weer kwijt
Het begrip "vrienden" is moeilijk te omschrijven
Ik denk dat je gevoelens voor een groot deel
bepalen of je iemand het ere certificaat van
vriend toebedeeld.

Ik heb het persoonlijk niet zo op vriendschappen
maar soms trekt een bepaalde persoon je meer
aan dan de ander

Ik kwam al bijna tien jaar bij een familie in de
omgeving van Rotterdam
Zeer vriendelijke mensen waar voor een gesprek
altijd tijd was.
De vader van het gezin was een intelligente man
technisch onderlegd en met gevoel voor humor
Ik had de rit naar hun woonplaats er graag voor
over om met hen van gedachten te wisselen.
Ik had het idee dat onze zienswijze op het
leven voor een groot deel overeenstemde

Je was er nog niet binnen of de moeder, een
schat van een vrouw begon al met iets
lekkers klaar te maken
Ik was sterk aan die mensen gehecht.
Echter zoals in veel gezinnen of families is er
altijd wel iemand die zich "onterecht" tekort
voelt gedaan
Jaloers, achterdochtig en afgunstig en altijd in
voor toespelingen om onrust te zaaien.

Ook de familie waar ik graag kwam was met
zo'n boosdoener uitgerust.
Afgunst en jaloersheid waren haar hoofdvakken.
Tot in het gemene toe probeerde ze onrust en
tweestrijd te zaaien.
Zij deed het thuis en op haar werk
Het gekke is dat vader totaal geen kwaad zag
in wat zij deed
Zij wist vader op de juiste manier te bespelen
te bespelen met de valse tonen van een
kapotte viool.

Ik heb mij op de terug weg wel eens afgevraagd
waarom die dochter toch zoveel invloed op
haar vader had.
Hoewel zij de ene leugen na de andere vertelde
leugens die een blind paard nog had kunnen lezen
was zij het die werd geloofd.
Ze had ook al een reeks mannen "afgewerkt"
maar tot een serieuze samenhang kwam het nooit.
De mannen lieten het een voor een afweten.
Zij wist dat haar toenmalige vriend ook andere
vriendinnen er op na hield en toch had ze sex
met hem zonder voorbehoedsmiddelen
Ze ging gewoon regelmatig naar de dokter
om te zien of ze geen geslachtsziekte had
Ben je dan wel goed bij je hoofd ?

Een zus van haar die veel intelligente en aardige
van karakter was kreeg bij vader geen poot aan
de grond.
Hij beloofde haar van alles maar kwam nooit
zijn woord na
Hij hield echter wel de schijn op dat hij het
wel zou doen.
De zus was behalve zeer intelligent ook
kunstzinnig en ze had een vaste vriend
die drie dingen droegen bij aan de jaloersheid
en afgunst van de Bitch.

En toch toen de bitch zich zoveel problemen
en vijanden op de hals had gehaald dat ze er
met geen mogelijkheid meer uit kon komen
heb ik toch haar verzoek om haar te helpen
ingewilligd.
Eigenlijk deed ik het voor de ouders en niet
voor haar.
De dochter was betrokken bij fraude, drugs
en oplichting.
Ze was werkzaam bij een groot vervoersbedrijf
in Rotterdam

Na plm. 300 uur voor haar te hebben gewerkt
onder zeer zware omstandigheden is de zaak
toch met succes afgesloten ondanks de
leugens en bedrog die zij nog steeds hoog in
het vaandel voerde
Zonder de inzet van mij en degene die mij
hierbij geholpen hebben zou ze een flink
stafblad hebben gehad.
De afspraak was dat alle door ons gemaakte
onkosten zouden worden vergoed

Dus niet!
En haar vader stond volledig achter haar!

Het zou een vriendendienst geweest moeten zijn
Ja dat was het ook maar "vrienden" hoeven toch
niet op te draaien voor de gemaakte onkosten.
Zij liep altijd maar te verkondigen dat ze zoveel
geld op de bank had staan.
Ja als je nooit een rekening betaald lukt dat wel
De vader nodige mij uit voor een gesprek.
Ik herkende de beste man totaal niet meer terug.
Geld ging boven vriendschap.
Hij was dan ook nog zeer verontwaardig dat ik
de onkosten vergoed wilde hebben.

Het ene kind kreeg geen voet aan de grond
terwijl het "misbaksel" die vader met de juiste
techniek bespeelde alle eer kreeg toebedeeld.

Ik vraag mij af, zou die zogenaamde "vriendschap"
dan al die tijd geveinsd zijn geweest?
Heb ik dan al die tijd met "schijnheiligen" aan
de tafel gezeten ?
Is vreugde en verdriet delen niet iets wat je
nog sterker tot elkaar brengt ?
Schijnbaar niet.
Dit doet mij meer pijn dan dat de rekening nog
steeds niet is betaald.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten