dinsdag 13 januari 2015


Ping en nog wat

Hij was lid van een ping-pong club
hoewel ze het hadden omgedoopt
naar een tafeltennisclub is de
chinees aandoende naam ping-pong
nog bij velen in het geheugen aanwezig.

Ik heb er niet zoveel verstand van
ik weet alleen dat twee personen een
wit balletje proberen te raken en allerlei
rare sprongen doen om dat balletje met
een plankje naar de overkant van de
tafel te slaan.
Juist daar proberen te slaan waar de
tegenstander het juist niet verwacht.

Zeer gezonde sport waar uithoudingsvermogen
en behendigheid gewenst zijn.
Slim hoeft je niet te zijn want het balletje
is het ook niet.
Hoewel sommige hele berekeningen maken
over de snelheid en luchtweerstand van het
balletje is het toch de persoon met het plankje
die bepaald waar hij dat witte ding op de
andere kant van de tafel wilt hebben.

Ik heb persoonlijk altijd het gevoel dat ik naar
een paar opgeschoten overjarige padvinders
zit te kijken.
Alleen het beroemde "padvindersmes" ontbreekt
Het doet mij altijd denken aan de kreet:
Allemaal verzamelen bij de bordjes
Ik kan hier geen uitleg over geven

Zoals ik in de aanhef al noemde was hij ook
lid van zo'n ping-pong club.
Hij was zelf een bezeten speler die menig
plankje en balletje ten barsten heeft geslagen.
En toch heb ik mijzelf wel eens afgevraagd of
die spannende korte broekjes van de jongens
niet veel belangrijker voor hem waren dan
dat plankje en het witte balletje.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten