dinsdag 29 april 2014

..Dating

Wij hadden afgesproken op het station.
Ik kwam netjes op tijd aan en keek wat rond om te zien of zij er al was, opeens hoorde ik mijn naam roepen, toen ik mij omdraaide zag ik een dame die ik al eerde zoekend rond had zien kijken.
Het bleek mijn date te zijn.

Het verschil tussen haar profielfoto bleek tussen de 10 en 15 jaar te zijn.
Waarom moeilijk doen, ze was er dus...
Tijdens een hartstochtelijke omhelzing waaruit ik mij maar moeilijk kon bevrijden meende ik een pepermunt en alcohol luchtje te ruiken.
Alles een kans gevende gingen we de stad in.

Het was koud en guur, dus een gezellig etablissement opgezocht om wat te eten en te drinken.
Tijdens onze bestelling gingen mijn nekharen wat overeind staan.
Die dame had echt honger.
Waarom moeilijk doen, ze was er dus...

Ze werkte het eten naar binnen als een polderjongen na een dag hard werken.
Ze zag kans om het eerst glas wijn in twee zeer kokette nipjes geheel leeg te maken.
Een tweede glas werd besteld, ze knipoogde naar mij.
Ik moet er wel bij zeggen dat zij haar pink keurig omhoog hield.

Tijdens “haar”conversatie werd mij een geduldig luisterend oor toebedeeld.
Ze vertelde mij met af en toe een blik op haar derde lege glas al haar problemen die zij had gehad in haar laatste zeven relaties.
Ik luisterde zeer aandachtig en vergat hierdoor om een vierde glas te bestellen.

Na alles te hebben aangehoord en een beetje pijnlijk rug van het ongemakkelijke zitten stelde ik voor om weer de stad in te gaan.

Prima maar ze moest eerst even naar het toilet
Na plm. Twintig minuten wachten zag ik bij haar terugkomst dat de profielfoto ook wel twintig jaar kon afwijken en misschien toen ook al geretoucheerd.
Waarom moeilijk doen, ze was er dus...

Tijdens onze stadswandeling merkte ik dat zij wat moeilijk liep op haar misschien wel wat te hoge hakken.
Tijdens ons wandelen ging haar verhaal over wat zij allemaal wel niet had meegemaakt met al die verschrikkelijke mannen maar door en door.
Ze stelde nog voor om ergens gezellig wat te gaan drinken maar gezien en te horen wat de eerste drie glazen hadden veroorzaakt leekt het mij beter om dit te vermijden.

Een uur lang hebben we alle bezienswaardigheden in de stad bezichtigt.
Onderweg flirtte ze nog met wat mannen en begon soms zachtjes te neuriën 
Op het laatst toen zij zich zwaar steunend op mij trachtte voort te bewegen kreeg ik toch met haar te doen.
Ik ben met haar naar het station gelopen waar zij moe maar nog steeds neuriënd op een bank ging zitten.

We namen afscheid.
Op weg naar mijn perron heb ik nog een keer bezorg omgekeken en zag nog net dat zij haar schoenen uit deed en wat schuin op de bank ging liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten