zaterdag 26 december 2020


Preconception

Al voor dat ze naar Nederland kwam had ze zich opgegeven voor een cursus Nederlands
Ze had voordat ze besloot om naar Nederland te gaan een moedig besluit genomen.
Om zich zo snel mogelijk aan te passen aan de Nederlandse cultuur had ze haar
hoofddoekje afgedaan, geloof zit niet alleen in een hoofddoekje dacht ze
Ze deed haar uiterste best op de taal cursus, en slaagde als een van de beste.
Trots nam ze haar "diploma" in ontvangst.
Op weg naar "huis" kreeg ze trek in koffie, maar ondanks dat ze de basis kennis van Nederlands onder de knie had durfde ze niet echt in zo'n "koffiehuis" te gaan zitten.
In de straat waar ze woonde was zo'n "koffiehuis"
Na even te hebben geaarzeld stapte ze naar binnen en sloot aan bij de wachtende in rij.
Toen ze aan de beurt was en de "dienster" vroeg "Kan ik u helpen" ? zei ze langzaam uitsprekende
"Mag ik een koffie van U om mee te nemen"
Coffee to go, zei de dienster
Ze keen de "dienster" aan en dacht iets verkeerd te hebben gezegd.
Nog maar eens diep ademhalen en opnieuw "Mag ik van U een koffie om mee te nemen"
Een coffee to go dus ,zei de dienster wat ongeduldig
Achter haar werd gegniffeld en wat gemopperd.
Ze voelde zich onzeker en niet op haar plaats, ze kon alleen nog maar zeggen "Ik wenst U nog een prettige avond" daag. en liep het "koffiehuis" uit
Er werd gelachen en de "dienster" keek haar na alsof ze stront onder haar schoenen had
Echt weer zo'n stomme allochtoon die het verdomd om Nederlands te leren, zei ze
Zegt u het maar meneer
Ik wil graag een "coffee to go"
Uitslovers !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten