vrijdag 14 augustus 2015



 Carmen Teng " Specsavers"  probeert in onderstaande u in sprookjesland van Specsavers rond te leiden
Zoals Carmen Teng in onderstaand propaganda verhaaltje zich probeert te portretteren is niet de Carmen Teng die ik heb meegemaakt tijdens de aanschaf van twee hoortoestellen bij de firma Specsavers.
Ik heb Teng leren kennen als een persoon die zeer op zichzelf is gesteld en moeite heeft om naar anderen te luisteren.
Terwijl ik voor hoortoestellen kwam vond Teng het belangrijker om mij haar privé problemen mede te delen.
Haar vriendinnen zouden haar niet behandelen zoals zij zou willen.
Haar vriendinnen zouden haar "belachelijk" maken en de draak met haar steken.
Als Teng het gesprek met haar vriendinnen niet naar haar zin vond dan bleef ze bv. voor een etalage staan kijken en liet haar vriendinnen gewoon doorlopen.
Ik vond Teng overkomen als Alice in Wonderland, ze keek naar mij net alsof ik een of ander vreemd dier of plant was.
Er was totaal geen belangstelling voor mij als klant te bespeuren.
Ook vertelde Teng dat ze een manager cursus volgde maar dit helemaal niet leuk of fijn vond.
Ze werd er zo moe van.
Sorry mevr. Teng ik wil u niet in de rede vallen maar ik kwam eigenlijk voor hoortoestellen.

Er werd bij de aanschaf van de hoortoestellen geen enkele uitleg gegeven.
Er werd mij niet verteld dat de hoortoestellen "draadloos" waren!
Draadloos, dus met elkaar in verbinding!
Niet echt fijn die "stralen" continu door je hoofd.
Er zijn landen waar ze niet eens verkocht mogen worden.
Indien mij dit bij de aanschaf was verteld had ik ze niet aangeschaft!
Toen ik voor de tweede afspraak kwam en haar vertelde dat ik niet juist was voorgelicht
keek ze mij aan zoals die hierboven genoemde Alice in Wonderland en zei,
"Dat kan ik uitzetten" 
Dat de hoortoestellen dan nog steeds als ontvangers functioneren en dat dit problemen kon geven met "poortjes" vertelde ze niet.
Trouwens ook een ontvanger geeft straling af!
Na een maand legde Teng mij de papieren voor die de betaling en tevredenheid moesten regelen.
Ze vertelde er niet bij dat ik dit pas NA TWEE MAANDEN behoefde te doen.

Ik heb betaald en ondertekent
Ik ben er vanuit gegaan dat Specsavers garant zou staan voor de kwaliteit en juiste afhandeling van hetgeen waar Teng mee bezig was. 
Ik vond het niet terecht om Teng meteen maar te beoordelen op enkele afspraken.
Dat ze meer belangstelling had voor haarzelf dan voor de klant nam ik tijdelijk maar op de koop toe.
Ik heb Teng tegen beter weten in twee keer positief beoordeeld, in de hoop dat zij dan ook naar mijn vragen zou luisteren en niet zomaar haar eigen weggetje afwandelde.
Fout van mij!

Een van de hoortoestellen functioneerde niet goed, viel steeds weg en gaf harde schelle geluiden die pijn aan mijn oor deden.
Na vier keer een afspraak hiervoor te hebben gemaakt weigerde Theng om dat toestel te vervangen
Ze weigerde ook doodleuk om het anders en misschien beter af te stellen!
Toen het bewuste toestel uit elkaar viel en ter reparatie weg moest heb ik Theng mondeling en Specsavers per mail verzocht om dat toestel te vervangen door een nieuw.
Geen antwoord van Specsavers en Teng deed alsof ze doof was.
Toen ik haar zei dat ik echt boos was glimlachte zij, stond op en liep naar de deur.
Ik kon gaan!
Met haar lengte komt ze amper boven de tafel uit maar haar arrogantie reikt tot het plafond
Mailen naar Specsavers heeft geen enkele zin, Specsavers heeft het geld binnen en de klant kan barsten.

Een mooi voorbeeld van hoe Teng te werk ging is het volgende:
Toen ik mijn hoortoestellen nog aan het uitproberen was liep ik met mijn vriendin in de stad en zag daar Carmen Teng en naar ik vermoede een collega van haar in de richting van Specsavers lopen.
Ik heb gewacht tot zij in de winkel waren en heb Teng aangesproken en haar gezegd dat mijn rechter hoortoestel niet functioneerde.
Ze keek mij aan zo van, nou en ?
Ze nam echter de moeite om in mijn oor te kijken en met een plotselinge beweging van haar hand duwde ze het rechter hoortoestel zo hard in mijn oor dat het niet alleen pijn deed maar ook het gehele gehoor afsloot.
Ik zei tegen haar: "Nu hoor ik niets meer"
Ze keek mij aan en zei "maak maar een afspraak" en zij schreed heen met "koninklijke" gedachten.
Ze deed mij denken aan de prinses op de erwt.
Hoe kon ik in vredesnaam denken dat zijne hoogheid Teng tijd voor mij zou nemen om een afspraak te maken.


Mijn vriendin was stomverbaasd en zei "OMG that woman pushed her finger in your ear if she like to make a hole in your head.
Not normal, better you go to another audicien
Not normal what she did and the way she walked away"
Over mijn vorige hoortoestellen die waren aangeschaft bij Hans Anders kan ik niet anders zeggen dan dat ik daar behandeld ben zoals een klant mag verwachten.
Alles duidelijk uitgelegd en afgehandeld in overleg met mij als klant.
Jammer dat de afdeling hoortoestellen niet meer bij Hans Anders in mijn woonplaats aanwezig is.

Ga je een keer Anders wordt je meteen “genaaid” 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten