zondag 9 augustus 2015


Oorzaak

Prachtig weer vandaag om te gaan fietsen
Ik fiets minimaal 1 uur per dag, maar 2 a 3 uur
zijn geen uitzondering.
Deze morgen, de gang er lekker in, wilde ik
iemand op het fietspad passeren.
Er was ruimte genoeg dus ik belde niet
Juist op het moment dat ik naast de fietser was
maakte deze een zwieper en viel bijna tegen
mij aan.
Door hem bij zijn schouder te grijpen kon ik
nog net voorkomen dat hij van zijn fiets af viel
Echt dankbaar was hij mij niet, gezien zijn zeer
boze reactie.
Stommeling, je moet bellen, achterlijke idioot.
Gezien de man aardig op leeftijd was heb ik geen
geweld toegepast.
Ik deed het anders.
Heel zachtjes zei ik " U heeft mijn bel niet gehoord"
Wat ?
Nog zachter, "U heeft mijn bel niet gehoord"
Verdomme man schreeuwde de oude baas, praat
wat harder ik kan je niet verstaan.
Ik heel luid,
 "Dat is ook de reden dat u mijn bel niet hebt gehoord!!!
De man keek mij echt vijandig aan, zag mijn atletisch figuur
en mijn voor niemand bang zijnde blik in mijn ogen, en
bedacht zich.
Stikt, zij hij. en stapte op zijn fiets
Toen ik hem passeerde begon hij weer te schelden.
Wat hij mij allemaal toewenste weet ik niet, gezien nadat
ik bij Specsavers ben geweest het net is of mijn gehoor
slechter is geworden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten